Yataklı Servis Hasta ve Refakatçi Kuralları
11 Mart 2024

REFAKATÇİ POLİTİKAMIZ;

Tedavi ve bakım sırasında hastaya yardımcı olmak üzere; mevzuatın ve hastanemizin imkanlarının elverdiği ve hastanın sağlık durumunun gerektirdiği ölçüde, tedaviden sorumlu doktorun uygun görmesine bağlı olarak, hastanın refakatçi bulundurma hakkı vardır. Bu hakkın nasıl ve ne zaman kullanılacağı hastanemizde belirlenen usul ve esaslara uygun olarak gerçekleştirilmelidir. Hastanızın sağlığı açısından bu konuda bize yardımcı olmanızı ve hastanemizin refakatçi politikası çerçevesinde belirlenen usul ve esaslara uygun şekilde hastanıza refakat etmeniz gerektiğini önemle belirtmek isteriz.

DEĞERLİHASTALARIMIZVEYAKINLARI;

Hastalarımızın bakım ihtiyaçları sebebiyle, ihtiyacı olan hastalarda refakatçi zorunlu olarak istenir. Refakatçi olarakkaldığınızsürede bilinmesive uyulmasıgerekenkurallarısize açıklamakistiyoruz.

  • Hastaların koluna takılan hasta tanıtım bileklikleri, işlemlerde karışıklığı önlemek ve doğru hizmeti aldığınızdan emin olmak için takılmaktadır. Lütfen, hasta tanıtım bilekliklerini taburcu olana kadar çıkarmayınız.
  • Hastanın yanında getirilen ilaçları servis hemşiresine teslim ediniz.
  • Yatak başı panellerde bulunan kumandadaki kırmızı düğme ‘Hemşire Çağrı Düğmesi’ dir. Lütfen ihtiyaç halinde kullanınız.
  • Hasta odalarında her bir yatak başı panele bağlantılı televizyon kumandası bulunmaktadır. Bu kumanda üzerinde, hemşire resmi ile tanımlı bir acil çağrı butonu daha vardır. Bu çağrı butonunun televizyon kumandası ile karıştırılmaması ve acil durumlarda kullanılması önemlidir.
  • Özel eşyalarınızın güvenliğinin kendi sorumluluğunuzda olduğunu unutmayınız.
  • Hasta ve hasta bakım alanlarının mahremiyeti için lütfen görüntü (fotoğraf, video kaydı vb.) almayınız.
  • Hasta odalarında, yakınlarınızın sizi arayabilecekleri oda telefonu mevcuttur.
  • Refakatçi girişleri hastane bilgi sistemi üzerinden kat sekreterliği tarafından yapılmaktadır.
  • Refakatçi giriş işleminiz kat sekreteri tarafından yapıldıktan sonra bilinmesi ve uyulması gereken kurallar hemşireniz tarafından açıklanır.
  • Hastamızın yanında enfeksiyon riski açısından sadece bir refakatçi kalması uygundur.
  • 18 yaşından küçükler, ileri derecede yaşlılar, hastanın bakım ihtiyaçlarını giderme yeterliliği olmayan kişiler refakatçi olarak kabul edilmez.
  • Sağlık problemi yaşayan refakatçinin, en kısa sürede bir başka kişi ile refakatçi değişikliği yapmalıdır. Refakatçi değişikliğinde sorumlu hemşirenizi mutlaka bilgilendiriniz.
  • Refakatçi istenildiği halde refakatçi sağlayamayan veya refakatçi ihtiyacı olmadığını ileten hasta için sorumlu doktor izni ile tutanak tutulur, hasta/hasta vasisinden imza alınır.
  • Refakatçi ve/veya ücretli bakıcının takibini 1. derece hasta yakını yapmalı, sorumlu hemşire tarafından uygunsuz görülen durumlarda değiştirilmelidir.
  • Hastane malına zarar veren hasta ve refakatçi zararı karşılamak mecburiyetindedir.
  • Refakatçi kendisine gösterilen refakatçi koltuğunu kullanabilir. Hasta yatağını kullanamaz.
  • Refakatçinin hastasının bulunduğu odadan başka bir odada bulunması yasaktır.
  • Refakatçiler hastalarıyla ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber vermelidirler.
  • Sağlık personelinin hastanızın bakımı konusunda vereceği bilgi ve eğitimlere uygun davranmanız önemlidir.
  • Hastalarımızın düşme riski olması nedeniyle; refakatçiye ve hastaya düşme riski konusunda eğitim ve bilgilendirmeler yapılır. Bu nedenle refakatçi hastanın güvenliğini sağlamadan yalnız bırakamaz.
  • Refakatçi hastanın kişisel bakım ihtiyaçlarından sorumludur ve hemşirenin takibindedir. Hastanın vücut banyosu refakatçisi tarafından hemşireye bilgi verilerek yaptırılmalıdır.
  • Hastalarımızda sıcak su yanıklarını önlemek için su sıcaklığını muhakkak kontrol ediniz.
  • Hasta ilaç ve takip saatlerinde odada bulunmalıdır.
  • Hastanızla ve/veya hastanın çevresi ile temas öncesi ve sonrası ellerinizi yıkayınız veya hasta odalarında bulunan el antiseptiğini kullanınız.
  • Vizit saatleri içerisinde (hemşire ve doktor vizitleri) hasta yakınlarının servis dışında bulunan bekleme alanlarında bulunmaları servis düzeni açısından önemlidir.
  • Refakatçilerin, hasta ve servis koridorlarından yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması, odadaki televizyonların sesini başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde ayarlaması, vizit saatlerinde televizyonu kapatmaları ya da sesini kısık tona ayarlamaları rica olunur.
  • Hasta ve refakatçi tarafından kullanım alanları özenli ve temiz tutulmalı, vizit saatleri öncesinde oda düzenine dikkat edilmelidir.
  • Hasta odasındaki perdelerin sadece kıyafet değişiminde kapalı tutulması diğer zamanlarda açık tutulması hastanızdaki değişiklikleri anında fark edebilmemiz açısından önemlidir.
  • Elektrikli cihazlar ile çay/kahve yapmak yangın riski oluşturması sebebiyle yasaktır. Yanınızda elektrikli ısıtıcı (çay/kahve makinesi) getirmeyiniz.
  • Tekerlekli sandalye, çamaşır yıkama, çarşaf değişimi vb. ihtiyaçlarınız için destek personelinden yardım alabilirsiniz.
  • Hastalar için dışardan sağlık ekibinin izni olmadan yiyecek içecek getirilmemelidir.
  • Yemek servisleri; garsonlar tarafından, hastalara ve refakatçilere refakat kartları görülerek kahvaltı: 06:00, öğle yemeği: 12:00-13:00, akşam yemeği: 18:00-19:00 saatleri arasında verilmektedir. Ayrıca diyet hastaları için ara öğün verilmektedir.
  • Hasta ziyaretleri her gün öğlen: 13:00 - 14:00, akşam: 19:00 - 20:00 saatleri arasında yapılmaktadır. Ziyaret saatleri haricinde ziyaret yapılmamalıdır.
  • Ziyaret saatlerinde diğer hastaları rahatsız etmeyecek şekilde ziyaret saatlerinin kısa tutulması hastalarımızın sağlığı açısından önemlidir.
  • Sağlık ekibinin izni olmadan hastalar klinikten çıkarılmamalıdır.
  • İhtiyaçlarınız için hastanemiz bünyesinde; berber, mescit, otopark market ve kantinler bulunmaktadır.
  • Refakatçilerin hastane kurallarına uymadıkları durumlarda refakatleri sonlandırılır.
  • Acil durumlarda paniğe ve karışıklığa engel olmak için serviste bulunan sağlık personelinin sizi yönlendirdiği şekilde talimatlara uyulmalıdır.
  • Refakatçilerin erkek veya bayan olmasına hastanın ve servisin durumuna göre karar verilebilir.
  • Hematoloji, Tıbbi Onkoloji, Enfeksiyon Hastalıkları, Palyatif Bakım Ünitesi, Yoğun Bakımlar ve Kemik İliği Nakli Merkezi vb gibi özellikli hasta gruplarının bulunduğu servislerde sorumlular refakatçi kurallarında değişiklik hakkına sahiptir.
  • Hastane binası içinde, tıbbi ve yasal gerekçelerle; hasta ve hasta yakınının sigara içilmesi kesinlikle yasaktır.
  • Hastanızın ve sizlerin sağlığını düşünerek aldığımız bu kurallar konusunda bizimle işbirliği yaptığınız için teşekkür ederiz.
  • Öneri, teşekkür ve şikayetlerinizi; hastanemiz içerisinde yer alan Hasta Hakları Birimi’ne, web sayfamızda iletişim bilgileri bölümünde” Hasta Görüş ve Öneri Formu” alanını doldurarak bize iletebilirsiniz.

                                       

GEÇMİŞ  OLSUN  DİLEKLERİMİZLE…